Maj - värme? Sol?

Jag har funderat på var nånstans solen å värmen är? ibland kan man skymta den gule faan men nån vidare värme tycker jag inte att det är.
Vikt uppdatering: - 50kg å det går bra...:) vet inte hur man ska beskriva känslan av att inte vara som en stor, tung heffaklump...kunna röra sig, köpa "normala" kläder (inga cirkus tält), viljan att göra saker å ting. Nu är det ju faktiskt roligt.

På jobbet rullar det på, som vanligt...

Å här hemma...ptjaa, det finns alltid nått som behöver göras...klurade på om jag ska bli den förste som asfalterar hela gården och gör lite fina vita linjer lr kanske rosa? haha, njae jag vill ha gräs å grönt men nu är jag less på å räfsa å klippa å gräva å flytta...men...när man nån gång är färdig så kanske det blir bra...

Travskolan rullar på som vanligt...har haft lite semester under påsk från det mesta här "nere" då vi vart hos min familj å släkt över påsken - i norrbotten...

Ja, vad kan vara värt å läsa?

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.
Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.
Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.
”Vilken varg vinner?”, sa barnet.
”-Den du matar”, sa den gamle mannen

Jag måste nog ta å kila nu....har lite annat jobb som ska göras.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0